Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Μήπως η πρόταση για παύση χρηματοδοτήσεων στις υποδομές του Φυσικού Αερίου (ΦΑ), όπως αυτή παρουσιάστηκε στον αναπτυξιακό συνέδριο ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ: ΕΝΕΡΓΕΙΑ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΥΓΕΙΑ: RESET, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία;

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc.

ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Ήρθε το τέλος των προστριβών μεταξύ μηχανικών, συμβολαιογράφων και ιδιοκτητών; Νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ προβλέπει, όμως χωρίς αναδρομική ισχύ, τη μονομερή τροποποίηση σύστασης ιδιοκτησίας.

spiti

Η πλειονότητα των ιδιοκτητών που καταφεύγουν στην ρύθμιση των αυθαίρετων κατασκευών τους, το κάνουν όχι για να είναι νόμιμοι ή να έχουν την αίσθηση της ασφάλειας, αλλά για να μπορέσουν να μεταβιβάσουν την περιουσία τους.

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών

Η επίσημη σιωπή που τηρεί το αρμόδιο υπουργείο, για την επόμενη ημέρα των αυθαιρέτων, περιοριζόμενο σε ανεπίσημες επικοινωνιακές κορώνες,  ότι δεν πρόκειται να δοθεί νέα οριζόντια παράταση και όπως διαρρέεται μέχρι τώρα αορίστως,  θα γίνουν διορθωτικές ρυθμίσεις και διευθετήσεις για την υπαγωγή, κυρίως  όσων έχασαν το τρένο της ψηφιακής πλατφόρμας  την τελευταία στιγμή,  δεν μπορεί να κρύψει το μεγάλο πρόβλημα:  Δεν υπάρχει ολοκληρωμένη χωροταξική και πολεοδομική πολιτική  της πολιτείας για τα αυθαίρετα.

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Το ΥΠΕΝ ανακοίνωσε πως δεν θα δοθεί άλλη παράταση στο Ν.4495/17 σε ό,τι αφορά την Κατηγορία 5 και στις άλλες κατηγορίες  αυθαιρέτων με τα σημερινά πρόστιμα. Δείτε εδώ την ανακοίνωση του υπουργείου.

Δηλαδή όποιος έχει αυθαίρετο χωρίς άδεια, εντάξει αυτό λογικά θα το γνωρίζει ο ιδιοκτήτης, αλλά και όσοι έχουν αυθαίρετο με ποσοστό υπέρβασης δόμησης, όπως αυτή ορίζεται από το Αρ.96  παρ.δ) του Ν4495/17 όπως τροποποιήθηκε με το Ν.4612/19, όπως τροποποιήθηκε με την Εγκ.2-31/5/2019, … όποιος ιδιοκτήτης κατάλαβε, κατάλαβε, δεν θα μπορούν πλέον να το μεταβιβάσουν.

Tου Βαγγέλη Ματράγκου

Γράφει ο Βαγγέλης Ματράγκος Πολ. Μηχανικός ΕΜΠ, MSc, με αφορμή την έκδοση από τον IABSE, υπό την ευθύνη του κ. Στέφανου Δρίτσου, ομότιμου καθηγητή του Π. Πατρών ένος νέου συγγράμματος, το οποίο συνδέει χαρακτηριστικές σεισμικές βλάβες, με την θεωρία της μηχανικής των κατασκευών.

Αν δεν ζούσαμε σε σπίτια, ή αν δεν χρειαζόμασταν γέφυρες για να μετακινηθούμε, ο σεισμός θα ήταν μια ευχάριστη και ακίνδυνη εμπειρία, σαν το λούνα παρκ. Από τη στιγμή όμως που ο άνθρωπος άρχισε να καλύπτει τη βασική του ανάγκη για στέγαση, ο σεισμός έπαψε να είναι ένα ακίνδυνο φαινόμενο. Και όσο ο άνθρωπος εξελίσσονταν, τόσο περισσότερο άρχισαν να τον επηρεάζουν τα αποτελέσματα του σεισμού.

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Νομοθετήθηκε και ισχύει από 1-1-2020,  χωρίς όμως η απαίτηση για κατάταξη των νέων κτιρίων σε ενεργειακή κατηγορία Α και των υφισταμένων σε Β+ να μπορεί και να εφαρμοσθεί στην πράξη.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ,MSc

Η ανέγερση ενός νέου κτιρίου συνοδεύεται από μια σειρά μελετών οι οποίες οφείλουν να πληρούν πλήρως τους αντίστοιχους κανονισμούς. 

Οι κανονισμοί όμως αυτοί μεταβάλλονται στο χρόνο λόγω της εξέλιξης της επιστημονικής γνώσης και της τεχνολογίας. Κάποιος βέβαια θα περίμενε πως οι κανονισμοί αυτοί θα ήταν ελαστικότεροι ακριβώς για αυτούς τους λόγους.  Οι απαιτήσεις ασφάλειας όμως αλλάζουν και γίνονται αυστηρότερες.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Η pilotis πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον Le Corbusier με διττό σκοπό. Αφενός πρακτικά για να σηκώσει το κτίριο από το έδαφος πετυχαίνοντας μεταξύ άλλων και τον καλύτερο αερισμό της κατασκευής, αφετέρου να δώσει την αίσθηση της ελευθερίας του εδάφους και του περιβάλλοντος χώρου από την τοιχοποιία. Στην Ελλάδα η pilotis έχει κατά κόρον κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 80 και μετά, και στα μεγάλα αστικά κέντρα χρησιμοποιείται κυρίως για στάθμευση.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Φορτώνουμε τις οικοδομές μας με υλικά τα οποία πρώτον ενδέχεται να έχουν πολύ μεγαλύτερο ενεργειακό αποτύπωμα από το κέρδος της θερμομόνωσης που προσφέρουν και την ενδεχόμενη εξοικονόμηση στην κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση και ψύξη, δεύτερον μειώνουν τη φυσική διαπνοή των στοιχείων του κτιρίου δημιουργώντας ανθυγιεινές εσωτερικές συνθήκες αν δεν ληφθούν μέτρα αερισμού και τέλος δεν έχουμε μελετήσει επαρκώς τις άμεσες ή

ου Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Το 50% του κτιριακού αποθέματος της χώρας είναι κατασκευασμένο από τοιχοποιία. Αυτό το ποσοστό εκτοξεύεται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων. Η πέτρα, η πλίνθος, η λάσπη, η ξυλεία, ήταν τα πιο εύκολα προσβάσιμα υλικά τόσο στην επαρχία όσο και στις μεγάλες πόλεις και για αυτό αποτέλεσαν για μεγάλες περιόδους τα μόνα υλικά ανοικοδόμησης.

Σελίδα 1 από 2

© 2020 Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper

Το neteng.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σας. Εφόσον συνεχίσετε, συμφωνείτε με την χρήση των cookies από εμάς. Περισσότερα