Tου Βαγγέλη Ματράγκου

Γράφει ο Βαγγέλης Ματράγκος Πολ. Μηχανικός ΕΜΠ, MSc, με αφορμή την έκδοση από τον IABSE, υπό την ευθύνη του κ. Στέφανου Δρίτσου, ομότιμου καθηγητή του Π. Πατρών ένος νέου συγγράμματος, το οποίο συνδέει χαρακτηριστικές σεισμικές βλάβες, με την θεωρία της μηχανικής των κατασκευών.

Αν δεν ζούσαμε σε σπίτια, ή αν δεν χρειαζόμασταν γέφυρες για να μετακινηθούμε, ο σεισμός θα ήταν μια ευχάριστη και ακίνδυνη εμπειρία, σαν το λούνα παρκ. Από τη στιγμή όμως που ο άνθρωπος άρχισε να καλύπτει τη βασική του ανάγκη για στέγαση, ο σεισμός έπαψε να είναι ένα ακίνδυνο φαινόμενο. Και όσο ο άνθρωπος εξελίσσονταν, τόσο περισσότερο άρχισαν να τον επηρεάζουν τα αποτελέσματα του σεισμού.

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Νομοθετήθηκε και ισχύει από 1-1-2020,  χωρίς όμως η απαίτηση για κατάταξη των νέων κτιρίων σε ενεργειακή κατηγορία Α και των υφισταμένων σε Β+ να μπορεί και να εφαρμοσθεί στην πράξη.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ,MSc

Η ανέγερση ενός νέου κτιρίου συνοδεύεται από μια σειρά μελετών οι οποίες οφείλουν να πληρούν πλήρως τους αντίστοιχους κανονισμούς. 

Οι κανονισμοί όμως αυτοί μεταβάλλονται στο χρόνο λόγω της εξέλιξης της επιστημονικής γνώσης και της τεχνολογίας. Κάποιος βέβαια θα περίμενε πως οι κανονισμοί αυτοί θα ήταν ελαστικότεροι ακριβώς για αυτούς τους λόγους.  Οι απαιτήσεις ασφάλειας όμως αλλάζουν και γίνονται αυστηρότερες.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Η pilotis πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον Le Corbusier με διττό σκοπό. Αφενός πρακτικά για να σηκώσει το κτίριο από το έδαφος πετυχαίνοντας μεταξύ άλλων και τον καλύτερο αερισμό της κατασκευής, αφετέρου να δώσει την αίσθηση της ελευθερίας του εδάφους και του περιβάλλοντος χώρου από την τοιχοποιία. Στην Ελλάδα η pilotis έχει κατά κόρον κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 80 και μετά, και στα μεγάλα αστικά κέντρα χρησιμοποιείται κυρίως για στάθμευση.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Φορτώνουμε τις οικοδομές μας με υλικά τα οποία πρώτον ενδέχεται να έχουν πολύ μεγαλύτερο ενεργειακό αποτύπωμα από το κέρδος της θερμομόνωσης που προσφέρουν και την ενδεχόμενη εξοικονόμηση στην κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση και ψύξη, δεύτερον μειώνουν τη φυσική διαπνοή των στοιχείων του κτιρίου δημιουργώντας ανθυγιεινές εσωτερικές συνθήκες αν δεν ληφθούν μέτρα αερισμού και τέλος δεν έχουμε μελετήσει επαρκώς τις άμεσες ή

ου Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Το 50% του κτιριακού αποθέματος της χώρας είναι κατασκευασμένο από τοιχοποιία. Αυτό το ποσοστό εκτοξεύεται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων. Η πέτρα, η πλίνθος, η λάσπη, η ξυλεία, ήταν τα πιο εύκολα προσβάσιμα υλικά τόσο στην επαρχία όσο και στις μεγάλες πόλεις και για αυτό αποτέλεσαν για μεγάλες περιόδους τα μόνα υλικά ανοικοδόμησης.

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Εκπλήξεις επεφύλασσε το αρχικό ετήσιο πρόγραμμα εκφορτώσεων για το 2020 που ανακοινώθηκε από το ΔΕΣΦΑ.

Έκπληξη πρώτη: Η ΔΕΗ και η Motor Oil Hellas, δύο από τους μεγαλύτερους καταναλωτές δεν κατάφεραν να κλείσουν ούτε ένα φορτίο.

Έκπληξη δεύτερη: Το σύνολο της δεσμευμένης ποσότητας ισούται με 5,2 δις Νμ3. Γιατί αποτελεί έκπληξη; Διότι η συνολική εκτιμώμενη ποσότητα διέλευσης από το ΕΣΦΑ σύμφωνα με την Μελέτη Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για το 2020 και για το σενάριο υψηλής ζήτησης είναι  5 δις Νμ3. Δηλ. αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχεδιασμό όλη η ποσότητα αερίου τον επόμενο χρόνο που θα ρέει στο δίκτυο θα είναι LNG!

Έκπληξη τρίτη: Υπάρχουν εταιρίες

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Σύμφωνα με την Ενεργειακή Έκθεση της Κομισιόν για το 2016 η αναμενόμενη κατανάλωση ενέργειας αναμένεται να μειωθεί το 2050 από τα 1700 Mtoe (το 2015) στα 1550 Mtoe.  Η μείωση αυτή επιφέρει αλλαγές και στο ποσοστό συμμετοχής των στερεών καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα με μείωση κατά 9%,

Σίγουρα όλοι έχουμε παρατηρήσει σε κατοικίες κυρίως παλαιότερες, το φαινόμενο να «κρυώνει» γρήγορα το διαμέρισμα σε απότομες αλλαγές του καιρού το χειμώνα ή να «ζεσταίνεται» γρήγορα το καλοκαίρι. Αντίθετα, σε νεότερα διαμερίσματα το φαινόμενο αυτό είτε παρατηρείται με μεγαλύτερη χρονική καθυστέρηση, είτε και καθόλου.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Το μόνο κοινό στοιχείο μεταξύ των «αυθεντικών φαβέλων» της Βραζιλίας και αυτών της Ελλάδας είναι ότι έχουν χτιστεί άναρχα, αυθαίρετα και αποτελούν λαβύρινθο για όσους δεν διαμένουν σε αυτές. Η βασική διαφορά τους είναι ότι στη Βραζιλία δημιουργήθηκαν γύρω στο 1900 από πρώην σκλάβους και μετανάστες, οι οποίοι δεν είχαν πως αλλιώς να στεγαστούν στις μεγαλουπόλεις.

Σελίδα 1 από 2

© 2020 Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper

Το neteng.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σας. Εφόσον συνεχίσετε, συμφωνείτε με την χρήση των cookies από εμάς. Περισσότερα