Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένη χωροταξική και πολεοδομική πολιτική  της πολιτείας για τα αυθαίρετα.

Επιδόθηκαν επί έντεκα χρόνια, με σειρά νόμων διαδοχικών κυβερνήσεων σε τακτοποιήσεις  αυθαιρέτων , συγκέντρωσαν πολλά δις ευρώ στα δημόσια ταμεία για να καλύψουν τις μαύρες τρύπες των εσόδων,  και τώρα που αποφάσισαν να σταματήσουν τον κύκλο των παρατάσεων για να δείξουν ότι δήθεν γινόμαστε κανονική ευρωπαϊκή χώρα, αποκαλύπτονται αμήχανοι και αδαείς απέναντι στο πραγματικό θέμα: Δεν ξέρουν τι θα κάνουν με τα αυθαίρετα, τόσο αυτά που έχουν δηλωθεί, όσο και με αυτά που δεν πρόλαβαν να δηλωθούν στις ασφυκτικές συνθήκες, που η ίδια η πολιτεία δημιούργησε.

Του Βαγγέλη Ματράγκου, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ MSc

Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών.

Τέθηκε σε ισχύ η διαδικασία ταυτότητας του κτιρίου, η οποία κατ’ ευφημισμών ονομάζεται κτιρίου αφού θα αφορά διαμερίσματα, ή κτιριακές μονάδες. Επομένως μάλλον θα έπρεπε να ονομάζεται ταυτότητα ακινήτου, ώστε όταν σε μια πολυκατοικία συμπληρωθεί η διαδικασία για όλα τα διαμερίσματα, να μπορεί η κάθε μία να συνδεθεί και να δημιουργηθεί η πραγματική ταυτότητα του συνολικού κτιρίου.

Τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται αν και θα ήταν εύκολο να γίνει μέσω την ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα την φιλοξενήσει.

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Μήπως η πρόταση για παύση χρηματοδοτήσεων στις υποδομές του Φυσικού Αερίου (ΦΑ), όπως αυτή παρουσιάστηκε στον αναπτυξιακό συνέδριο ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ: ΕΝΕΡΓΕΙΑ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΥΓΕΙΑ: RESET, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία;

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc.

ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Ήρθε το τέλος των προστριβών μεταξύ μηχανικών, συμβολαιογράφων και ιδιοκτητών; Νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ προβλέπει, όμως χωρίς αναδρομική ισχύ, τη μονομερή τροποποίηση σύστασης ιδιοκτησίας.

spiti

Η πλειονότητα των ιδιοκτητών που καταφεύγουν στην ρύθμιση των αυθαίρετων κατασκευών τους, το κάνουν όχι για να είναι νόμιμοι ή να έχουν την αίσθηση της ασφάλειας, αλλά για να μπορέσουν να μεταβιβάσουν την περιουσία τους.

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών

Η επίσημη σιωπή που τηρεί το αρμόδιο υπουργείο, για την επόμενη ημέρα των αυθαιρέτων, περιοριζόμενο σε ανεπίσημες επικοινωνιακές κορώνες,  ότι δεν πρόκειται να δοθεί νέα οριζόντια παράταση και όπως διαρρέεται μέχρι τώρα αορίστως,  θα γίνουν διορθωτικές ρυθμίσεις και διευθετήσεις για την υπαγωγή, κυρίως  όσων έχασαν το τρένο της ψηφιακής πλατφόρμας  την τελευταία στιγμή,  δεν μπορεί να κρύψει το μεγάλο πρόβλημα:  Δεν υπάρχει ολοκληρωμένη χωροταξική και πολεοδομική πολιτική  της πολιτείας για τα αυθαίρετα.

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Το ΥΠΕΝ ανακοίνωσε πως δεν θα δοθεί άλλη παράταση στο Ν.4495/17 σε ό,τι αφορά την Κατηγορία 5 και στις άλλες κατηγορίες  αυθαιρέτων με τα σημερινά πρόστιμα. Δείτε εδώ την ανακοίνωση του υπουργείου.

Δηλαδή όποιος έχει αυθαίρετο χωρίς άδεια, εντάξει αυτό λογικά θα το γνωρίζει ο ιδιοκτήτης, αλλά και όσοι έχουν αυθαίρετο με ποσοστό υπέρβασης δόμησης, όπως αυτή ορίζεται από το Αρ.96  παρ.δ) του Ν4495/17 όπως τροποποιήθηκε με το Ν.4612/19, όπως τροποποιήθηκε με την Εγκ.2-31/5/2019, … όποιος ιδιοκτήτης κατάλαβε, κατάλαβε, δεν θα μπορούν πλέον να το μεταβιβάσουν.

Tου Βαγγέλη Ματράγκου

Γράφει ο Βαγγέλης Ματράγκος Πολ. Μηχανικός ΕΜΠ, MSc, με αφορμή την έκδοση από τον IABSE, υπό την ευθύνη του κ. Στέφανου Δρίτσου, ομότιμου καθηγητή του Π. Πατρών ένος νέου συγγράμματος, το οποίο συνδέει χαρακτηριστικές σεισμικές βλάβες, με την θεωρία της μηχανικής των κατασκευών.

Αν δεν ζούσαμε σε σπίτια, ή αν δεν χρειαζόμασταν γέφυρες για να μετακινηθούμε, ο σεισμός θα ήταν μια ευχάριστη και ακίνδυνη εμπειρία, σαν το λούνα παρκ. Από τη στιγμή όμως που ο άνθρωπος άρχισε να καλύπτει τη βασική του ανάγκη για στέγαση, ο σεισμός έπαψε να είναι ένα ακίνδυνο φαινόμενο. Και όσο ο άνθρωπος εξελίσσονταν, τόσο περισσότερο άρχισαν να τον επηρεάζουν τα αποτελέσματα του σεισμού.

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Νομοθετήθηκε και ισχύει από 1-1-2020,  χωρίς όμως η απαίτηση για κατάταξη των νέων κτιρίων σε ενεργειακή κατηγορία Α και των υφισταμένων σε Β+ να μπορεί και να εφαρμοσθεί στην πράξη.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου

Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ,MSc

Η ανέγερση ενός νέου κτιρίου συνοδεύεται από μια σειρά μελετών οι οποίες οφείλουν να πληρούν πλήρως τους αντίστοιχους κανονισμούς. 

Οι κανονισμοί όμως αυτοί μεταβάλλονται στο χρόνο λόγω της εξέλιξης της επιστημονικής γνώσης και της τεχνολογίας. Κάποιος βέβαια θα περίμενε πως οι κανονισμοί αυτοί θα ήταν ελαστικότεροι ακριβώς για αυτούς τους λόγους.  Οι απαιτήσεις ασφάλειας όμως αλλάζουν και γίνονται αυστηρότερες.

 

Του Βαγγέλη Ματράγκου*

Η pilotis πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον Le Corbusier με διττό σκοπό. Αφενός πρακτικά για να σηκώσει το κτίριο από το έδαφος πετυχαίνοντας μεταξύ άλλων και τον καλύτερο αερισμό της κατασκευής, αφετέρου να δώσει την αίσθηση της ελευθερίας του εδάφους και του περιβάλλοντος χώρου από την τοιχοποιία. Στην Ελλάδα η pilotis έχει κατά κόρον κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 80 και μετά, και στα μεγάλα αστικά κέντρα χρησιμοποιείται κυρίως για στάθμευση.

Σελίδα 1 από 2

© 2020 Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper

Το neteng.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σας. Εφόσον συνεχίσετε, συμφωνείτε με την χρήση των cookies από εμάς. Περισσότερα